هر آنچیزی که درباره ارز دیجیتال تتر باید بدانید| تتر در 2023

هر آنچیزی که درباره ارز دیجیتال تتر باید بدانید| تتر در ۲۰۲۳

ارز دیجیتال تتر
شاید شما هم درباره ارز دیجیتال تتر شنیده باشید. این یکی از پرکاربرد‌ترین ارزهای دیجیتالی است که امروزه خیلی از افراد از آن نه تنها در بازار های مالی بلکه در زندگی روزمره خود از آن استفاده می‌کنند.

شاید شما هم درباره ارز دیجیتال تتر شنیده باشید. این یکی از پرکاربرد‌ترین ارزهای دیجیتالی است که امروزه بسیاری از افراد از آن، نه تنها در بازارهای مالی بلکه در زندگی روزمره خود، از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد استفاده از این ارز دیجیتال را دارید یا می‌خواهید درباره آن بیشتر بیاموزید، همراه آکادمی ترید و تجارت وولف تریدر باشید.

 

🔺هر آنچیزی که درباره ارز دیجیتال تتر باید بدانید

بر اساس وب‌سایت آن، ارز دیجیتال تتر (USDT) یک استیبل کوین کریپتوکارنسی است که به دلار آمریکا متصل  است و 100% توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شود. تتر متعلق به iFinex است، شرکت ثبت‌ شده‌ای در هنگ‌کنگ که همچنین مالک صرافی ارز دیجیتال bitFinex است.

 

ارز دیجیتال تتر با نام RealCoin در جولای 2014 راه اندازی شد و در نوامیر 2014 به تتر تغییر نام داد. اصولا ارز دیجیتال تتر بر اساس بلاک‌ چین بیت کوین است، اکنون ارز دیجیتال تتر از پروتکل های Omni و Liquid بیت کوین و همچنین اتریوم، سولانا و بیت کوین کش پشتیبانی می‌کند.

 

از ژانویه 2023، ارز دیجیتال تتر سومین کریپتوکارنسی بزرگ بود. بعد از بیت کوین و اتریوم و بزرگ ترین استیبل کوین با ارزش بازار نزدیک به 68 میلیاد دلار بود. در 2022، USDT تتر بیشترین مبادلات خارج از بیت کوین را از نظر ارزش به خود اختصاص داد.

 

✔️ نکات کلیدی ارز دیجیتال تتر

🔹ارز دیجیتال تتر USDT یک استیبل کوین است، نوعی کریپتوکارنسی که ارزش گذاری ثابتی را دنبال می‌کند.

🔹ارز دیجیتال تتر توسط سرمایه‌گذارانی استفاده می‌شود که می‌خواهند از نوسانات معمولی کریپتوکارنسی در حین نگهداری وجوه در سیستم کریپتو جلوگیری کنند.

🔹شرکت مادر تتر در 2021، 60 میلیون دلار جرمیه پرداخت کرد تا دو تحقیق نظارتی بر اساس سوء مدیریت و ارائه نادرست، ذخایر خود را حل و فصل کند.

🔹ارز دیجیتال تتر در ناحیه های جغرافیایی دیگر از جمله چین، مکزیک و منطقه یورو گسترش یافته است.

 

 

ارز دیجیتال تتر

🔺چرا ارز دیجیتال تتر  اهمیت دارد؟ و هدف آن چیست؟

ارز دیجیتال تتر متعلق به نسلی از کریپتوکارنسی است که به سرعت در حال رشد هستند؛ به نام استیبل کوین‌ها، که هدف آنها ثابت نگه داشتن قیمت توکن‌ها است؛ معمولا با گره زدن قیمت آن به قیمت یک ارز سنتی مانند دلار آمریکا. ارز دیجیتال تتر همچنین توکن‌های متعلق به یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا را منتشر می‌کند که هیچ کدام بیش از بخش کوچکی از ارزش بازار توکن‌های USDT وابسته به دلار آمریکا را ندارند.

 

🔺تعریف نسبت درآمد به نرخ رشد (PEG)

پج (Peg) به یک ارز سنتی، که اغلب توسط ذخایر وثیقه‌ای که به طور کامل یا بیشتر از ارزهای ثابت تشکیل شده است؛ تضمین می‌کند که استیبل کوین‌ها در معرض نوسانات قیمتی مشابه ارزهای رمزنگاری سودگرانه‌تر مانند بیت کوین نیستند.

 

🔺شفافیت

تتر هر روز خلاصه‌ای از ذخایر خود را در وب سایت خود به روز می‌کند. در 29 ژانویه 2024، دارایی USDT 67.8 میلیاد دلار گزارش شد. در همان تاریخ، تتر گزارش داد که 82.45%  ذخایر خود را به صورت نقد، معادل‌های نقد، سپرده‌های کوتاه مدت و اوارق تجاری نگهداری می‌کند. 4.69% اوارق قرضه شرکتی، 9.02% در وام‌های تضمین شده به نهادهای غیر وابسته، و 3.85% در سایر سرمایه‌گذاری‌ها، شامل توکن‌های دیجیتال می‌شد.

❌ نکته مهم: در حالی که تتر تبلیغ می‌کند که هر USDT با مقداری ارز معادل پشتیبانی می‌شود، همانطور که اعداد بالا نشان می‌دهند این کاملا درست نیست. با این حال، در گذشته به تعهد  1 به 1 خود عمل کرده است. ❌

 

🔺پایدارسازی

استفاده معمولی استیبل کوین ارزش پایدار آن را به عنوان وسیله مبادله، مانند پول معمولی بیشتر می‌کند. همانطور که در بالا ذکر شد، در موارد کاربردی، استیبل کوین‌ها سفته بازی را در بازار کرپتوکارنسی آسان تر کرده‌اند. پیشرفت مکرر در شهرت و نتیجه استفاده آن به عنوان وثیقه غیر متمرکز مالی، باعث استفاده آن در پروتکل‌های وام دهی و استیکینگ شده است.

 

ارز دیجیتال تتر

🔺تاریخ رشد و سقوط ارز دیجیتال تتر

 

🟢 دزدی بزرگ 2017

در نوامبر 2017، تتر یک گزارش دزدی الکترونیکی 31 میلیون دلاری در توکن USDT گزارش کرد؛ که بعد باعث ایجاد یک هارد فورک شد. در آن زمان، این شرکت از قبل داشت با منتقدانی برخورد می‌کرد که کفایت ذخایر خود را زیر سوال برده بودند و همانطور رسیدگی بعدی نشان می‌داد، در دسترسی به خدمات بانکی با مشکل مواجه شده بودند.

 

🟢 2019 سال کلاهبرداری تتر

در آوریل 2019، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، پس از اینکه مشخص شد بیت فاینکس حداقل 700 میلیون دلار از ذخایر تتر وام گرفته است، حکم دادگاهی را دریافت کرد که تتر و iFinex مادر BitFinex را به دلیل نقض بیشتر قوانین نیویورک منع می‌کند. در تحقیقات پولشویی از شریک بانکی پانامایی خود، کریپتو کپیتال، توقیف شد.

 

                    ✔️ دانستنی‌ ها

تتر یکی از اعضای رسمی اتحادیه بلاک چین است، پیوستگی که برای پیشرفت توسعه بلاک چین و کاربردهای قانونی آن کار می‌کند.

 

🟢2021 شروعی دوباره برای ارزدیجیتال تتر

در فوریه 2021، تتر و BitFinex با پرداخت جریمه 18.5 میلیون دلاری، توقف تجارت با هر شهروند یا نهادهای ایالات نیویورک و ارئه اطلاعات مربوط به ذخایر خود به دفتر کل دادستان نیورک برای دو سال آینده، این پرونده را حل و فصل کردند.

در اوکتبر 2021، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اعلام کرد که تتر با پرداخت 41 میلیون دلار جریمه «به دلیل ادعاهایی که دلار آمریکا به طور کامل پشتوانه استیبل کوین تتر است». در واقع، طبق گزارش CFTC، تتر ذخایر فیات چشمگیری را در حساب های خود برای پشنیبانی از توکن تتر USDT در گردش تنها 25.6% از روز در دوره زمانی 26 ماهه از سال 2016 تا 2018 داشت. BotFinex موافقت کرد که مبلغ 1.5 میلیون دلار جریمه را به بخشی از تسویه حساب برای رسیدگی به اتهامات جداگانه CFTC بپردازد.

 

🟢2022 برخورد با چالش ها

در ماه می 2022، با ادامه سقوط دیگر استیبل کوین‌ها، UST از یک صادر کننده غیر وابسته به تتر یا BitFinex، برای مدت کوتاهی به 0.96 دلار کاهش یافت. قیمت توکن تتر سریع به جای اول، بیش از 0.99 دلار رسید. و تتر گفت. که به درخواست‌های باز خرید نسبت 1 به 1 به دلار آمریکا ادامه می‌دهد. تتر همچنین MXNT را راه‌اندازی کرد، یک استیبل کوین با پشتوانه پزو مکزیک است، پس از توسعه‌های قبلی در اروپا و چین.

 

🔺ارز دیجیتال تتر چطور مفید است؟

ارز دیجیتال تتر به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که وجوه خود را بین بازارهای کریپتوکارنسی یا سیستم مالی سنتی جابجا کنند و نوسانات را به دلیل پیوند 1 به 1 با ارزهای سنتی به حداقل برسانند.

 

🔺چطور ارز دیجیتال تتر بخریم؟

توکن‌های تتر را می‌توان از صرافی‌های کریپتوکارنسی، خرید و فروش کرد که شامل Binance، CoinSpot  و Bitfinex است.

 

🔺آیا تتر یک استیبل کوین است؟

بله، تتر اولین و شناخته ‌شده‌ترین استیبل کوین در دنیای کریپتوکارنسی است. سایر استیبل کوین‌ها شامل: TUSD, USDP, USDC  می‌شوند.

 

🔺چطور قیمت ارز دیجیتال تتر در 1 دلار باقی می‌ماند؟

ارز دیجیتال تتر می‌تواند در نزدیکی همین قیمت بماند تا زمانی که نسبت 1 به 1 خود را نسبت به این ارز نگه‌داری کند.

 

ارز دیجیتال تتر

 

🔺سخن پایانی

ارز دیجیتال تتر یک کریپتوکارنسی است که تلاش می‌کند که ارزش و اصول و اساس ارزهایی مثل دلار یا یورا حفظ کند. این کار را با نگه داری ارز واقعی در ذخایر انجام می‌دهد که باعث می‌شود که کرپتوکارنسی آن با ارزش یکسان با ارز فیات باقی بماند.

 

تتر در وجه اول برای تبدیل کریپتوکارنسی‌ها به فیات برای جلوگیری از کاهش ارزش بین شروع و اجرا استفاده می‌شود. با این حال، زمان‌هایی است که دقیقا با ارز فیات یکی نیست و نیازمند این است که بررسی شود. برای مثال، وقتی صرافی FTX در نوامبر 2022 سقوط کرد، تتر نزدیک به 0.995 دلار هم افزایش پیدا کرد و به سرعت به جای اول خودش برگشت، خیلی وقت‌ها شاهد این بودیم که قیت تتر در ژانویه 2023 بسیار بیشتر از 1 به 1 بود.

 

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، از شما سپاس‌گذاریم. خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بیان کنید. شما می‌توانید مقاله‌های دیگر را در آکادمی ترید و تجارت وولف تریدر دنبال کنید.

 

حالا که شما ارز دیجیتال تتر را درک کردید، شما می‌توانید مسیری دیگر را شروع کنید و وارد دنیای فارکس شوید. اگر شما می‌خواهید این راه را شروع کنید، شما می‌توانید ویدیو فول کورس ما را در کانال یوتوب تماشا کنید. این ویدیو 4 ساعت است و هر چیزی که شما برای شروع این کار را دارید را به شما می‌آموزد. برای تماشا این ویدیو ابتدا فیلتر شکن خود را روشن سپس روی «این متن کلیک کنید». تا شما را به مستقیم به آن ویدیو ببرد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
توکنیزه

توکنیزه کردن چیست؟

آنچه در این پست میخوانید 📌توکنیزه کردن یا توکنیزاسیون چیست؟ (Tokenization) 💡کاربرد های توکنیزه کردن 🟢انتقال دارایی‌ها🟢امضای الکترونیکی و امنیت🟢ایجاد…

بیشتر بخوانید
الگوریتم اثبات سهام

الگوریتم اثبات سهام POS چیست؟

آنچه در این پست میخوانید 🔗الگوریتم اثبات سهام چگونه کار میکند📌انتخاب بلوک‌ ساز:📌تأیید تراکنش‌ها:📌معتبرسازی بلوک:📌استخراج و اثبات:📌پاداش:📌تراکنش‌های متناسب:🟢مزایای الگوریتم اثبات…

بیشتر بخوانید
کاردانو

کاردانو بلاکچین مبتنی بر علم

آنچه در این پست میخوانید  🪙کاردانو چیست؟📑تاریخچه کاردانو🧑‍🔧خالق کاردانو کیست؟🟢مزایای ارز دیجیتال کاردانو🔴معایب بلاکچین کاردانو چیست؟📊نقشه راه کاردانوفاز بایرونفاز شلیفاز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.